سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 3741

  بازدید امروز : 0

  بازدید دیروز : 1

سید

 
دانشمندان، پاکترین مردم در خلق و خوی وکم طمعترین آنان در خلقت و طبیعت اند .و مرکّب آنان برتر از خون شهیدان است [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: سید ::: پنج شنبه 85/4/22::: ساعت 11:32 صبح
خوشنویسی بزرگترین قرآن جهان به ‌پایان رسید
خوشنویسی بزرگترین قرآن جهان

گروه بین‌الملل: نگارش بزرگترین مصحف جهان با مشارکت 57 خوشنویس از 15 کشور عربی ـ اسلامی در دمشق به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روزنامه سوریه‌ای «تشرین سوریه»، مدیر کل شرکت «مروان عبید» و مسئول اجرای پروژه نگارش بزگترین قرآن خوشنویسی جهان اعلام کرد: این قرآن در 120 صفحه، 33 سطر، در ابعاد 102×202 به خط نسخ و با نظارت گروهی از خوشنویسان برجسته جهان نوشته شده است.

وی در ادامه افزود: در پی درخواست شرکت «مروان عبید» نگارش بزرگترین قرآن خوشنویسی شده جهان با حضور «دکتر سعد الله آغا قلعه» وزیر گردشگری، «دکتر اکمل الدین احسان اوغلو» دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی و « دکتر خالد ارن» رئیس مرکز تحقیقات تاریخ و هنر و فرهنگ اسلامی در اوایل سال 2005 میلادی آغاز شد.

«معتز مروان عبید» مدیر کل شرکت مذکور که طرح نگارش این قرآن را ارائه داده است، همچنین تصریح کرد: در ابتدا این طرح را برای گروهی از هنرمندان مطرح کردیم که با استقبال رو به روشد سپس 57 هنرمند از 15 کشور عربی ـ اسلامی برای خوشنویسی این قرآن به فعالیت مشغول شدند.

شایان ذکر است که در راستای جشنواره راه ابریشم، جشنی به مناسبت اتمام کار نگارش این قرآن کریم بانظارت وزیر گردشگری سی‌ام سپتامبر آینده در سوریه برگزار خواهد شد.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

 

بایگانی

 

اشتراک